FAQ - Swan Short Stay

In de lente van 2015 ontdekten wij, dat er veel vraag was naar korte termijn huur van volledig uitgeruste (all-in) woningen. Sindsdien bemiddelen wij accommodaties namens diverse eigenaren en verzorgen het beheer. Service staat bij ons hoog in het vaandel. Onze collega’s staan klaar om het u zo makkelijk mogelijk te maken.

Short stay is een begrip wat geen vaste betekenis heeft. Voor ons geldt: een woning kan ook voor een korte periode gehuurd worden (vanaf één maand). Gemiddeld huurt men bij ons langer dan een half jaar.

Ons aanbod bestaat uit woningen, die modern gemeubileerd en gestoffeerd zijn. Ook hebben zij een televisie, vaatwasser, wasmachine, droger en magnetron. Verder zijn keukengerei, bedden, beddengoed en handdoeken aanwezig. De ‘all-in’ huurprijs is standaard inclusief gas, water, elektra, televisie- en internet. Daarbij kunnen wij u als service een wekelijkse schoonmaak (inclusief schoon beddengoed en handdoeken) aanbieden.

Om u als huurder zoveel mogelijk service te bieden. U ontvangt een volledig gemeubileerde en gestoffeerde woning. Verder hoeft u geen contracten af te sluiten voor energie, internet en televisie. Alles is voor u geregeld.

De minimale huurperiode is één maand.

Nadat er wederzijds contact is geweest, een zekere mate van vertrouwen is opgebouwd en de juiste documenten zijn aangeleverd, sturen wij u per e-mail de huurovereenkomst en de algemene voorwaarden toe. Deze kunt u dan rustig doornemen en bij akkoord getekend per e-mail aan ons retourneren.

Normaal gesproken kunt u zich inschrijven bij de gemeente Tilburg. Let wel: na het einde van de huurperiode dient men een bewijs te tonen van uitschrijving. Daarna wordt de borg geretourneerd, mits de woning schadevrij en schoon is achtergelaten.

Wij vragen u vooraf een borg te betalen. De hoogte van de borgsom is afhankelijk van de huurperiode en de woning waarin u verblijft. Als u bij vertrek de woning heeft achtergelaten zoals u hem bij aankomst kreeg opgeleverd, schadevrij en schoon, dan retourneren wij de borg binnen twee weken na uw vertrek. Denk daarbij ook aan het bewijs van uitschrijving.

Betalen gebeurt via een bankoverschrijving. Bij uitzondering kunt u ook bij aankomst betalen met PIN of creditcard.

U krijgt elke maand een factuur van de Stichting Swan Cliëntengelden, die de huurpenningen incasseert namens alle belanghebbenden.

Door ons aanbod van flexibele huurperiodes kan bij voorbaat geen prijs worden vastgesteld. Neem daarvoor alstublieft contact met ons op.

Nee, als bewoner van de gemeente Tilburg dient belasting te worden betaald waaronder rioolheffingen (RIOG), afvalstoffenheffing (AFV) en Waterschapbelasting.

Lokale belastingen kunnen niet in de huurprijs worden opgenomen, omdat dit betalingen zijn voor diensten die de gemeente en het Waterschap u als inwoner aanbieden.

Ook toeristenbelasting komt voor rekening van de inwoner.

Graag horen wij van u wanneer en hoe laat u op de locatie arriveert. Wij zijn dan ter plaatse voor een persoonlijk welkom, toelichting op de faciliteiten, informatie over de omgeving, huisregels en overdracht van de sleutel van uw accommodatie. Ook inspecteren we de woning en leggen we onze bevindingen, voornamelijk met foto’s, vast in een digitaal rapport.

Van enkele woningeigenaren mag dit wel, van de meesten helaas niet. Plaatst u alstublieft een speciaal verzoek voor huisdieren bij uw aanvraag.

Als u belangstelling heeft getoond om via ons een woning te huren, wordt u gevraagd een formulier in te vullen met persoonlijke gegevens, zoals uw naam, e-mailadres en telefoonnummer. We gebruiken deze informatie alleen om u een offerte of huurovereenkomst te sturen. Persoonlijke informatie wordt verwijderd uit ons systeem wanneer geen huurovereenkomst tot stand komt of zodra een huurovereenkomst beëindigd is. Hiermee voldoen wij aan de eisen van de Wet Bescherming Persoonsgegevens.